maandag 7 aug 2017

9 augustus 2017 - Denpasar, Indonesië

sochtends vroeg wakker en ontbeten in hotel. Daarna koffer gaan inpakke , tv gekeken en uitgecheckd uit de kamer van t hitel. De koffers worden bewaard bij de receptie en we kunnen bkijven bij t zwembad tot we opgehaald worden door de driver om 1730 We gaan sochtends nog eerst wandelen over t strand naar t museum lemajeure waar een europese schilder woonde samen met zijn balinese vrouw. Hij is bekend van de kleurige modernistische schilderijen van balinese vrouwen. Het museum blijkt erg verouderd te zijn en zijn schilderijen verweerd en vergeeld. Het huis was traditioneel en is nog mooi gerestaureerd. Daarna aan de boulevardkant ( 1-2 meter breed) teruggewandeld langs de vele restaurantjes , souverniershops en luxe hotel lounges. Lekker gegeten op t strand ( ik soto ayam en corno een hamburger met friet). Daarna teruggewandeld naar hotel om bij t zwembad te gaan badderen. Heerlijk verkoelend bij een zon van 30 graden. Gezellig gekletsd met een australisch dames stelletje. Daarna gedouched bij zwembad en ongekleed. De driver kwam ons halen en bracht ons met een busje naar hotel. Wegens omleidigen gelijk al in de stad in file ( majet). Maar gelukkig zijn we ruim op tijd vertrokken en kunnen daarna vlot over snelwegen naar t moderne vliegveld van Denpaser. We kunnen snel inchechen en doir de douane , eten nog wat en een uur later boarden we in t vliegtuig een boeing 777-800. De vlucht van 17 uur wordt onderboken door een tussenstop op Singapore. Daarna nachtvlucht naar Nederland. Vermoeiend om stil te moeten zitten en niet te kunnen liggen. Inslapen lukt me niet dus maar om een wijntje gevraagd Daarna 4 uur kunnen slapen. Vervolgens wakker en weer video films gekeken. Blij als we rond 0700 landen op schiphol Heel erg fijn om weer in Nederland te zijn. Bagage opgehaald , door douane en gelijk de trein gekomen naar utrecht. Het is rustig op straat en thuis liggen de katten er gezond en ontspannen bij. Dank aan de kattenoppas. Home sweet home.