zaterdag 29 juli 2017

29 juli 2017 - Malang, Indonesië

Sochtends vroeg wakker 0700 , lekker geslapen omdat t koel is in de bergen. We slapen in een ruime slaapkamer met 2 tweepersoonsbedden, badkamer en een zitje. ( naast de eetzaal). Her wordt beheert door een indonesische familie ( opa, oma , zoon, schoondochter en een pubermeisje) Er is nog een Nederlands gezin te gast met 4 pubers. Lekker ontbeten en daarna met de taxi om 0900 naar Malang gereden. We starten op de alun alun oftewel groot plein met gouvernementsgebouwen en postkantoor. We lopen de de drukke winkelstraten , juwelierswinkels en drukke overdekte betonnen pasar ( veel schoenen en dameskleren ). Erg druk en stoffig, vervallen en niet schoon. We drinken nog ice koffie bij een donutszaak. Via VVV krijgen we de tip museum te bezoeken tempoe doloe , nu echter een traditioneel restarant. Onderweg lopen we naar t volgende plein en komen we een vogeltjesmarkt tegen bij de ingang van de kampong. Alles wordt hier verkocht , zangvogels, uilen , katten, salamanders, kuikens en vissen . Prachtig en zielig tegelijk. Als je geen woonruimte heb is een vogeltje of vis een beste huisdier Daarna gegeten in restaurant tempoe dulu Corno nam een heldere soto buntut /ossestaartsoep ( vers met vlees en groenten ) en ik een sajor asem oftwel een een frisse zoetzure soep met groenten en tamarindenoten. Gezellige plek. Vervolgens wandelen verder naar de volgende kampoong die voor de tieristen helemaal geverfd zijn in alle kleurtjes met striphelden en filmfiguren op de muren geschilderd Erg leuk om door de wandelen en goed voor touristen bussines en bewoners. Daarna was ik te moe om verder de stad te bezoeken en hebben we een taxibgenomen terug naar Malang, door druk verkeer wel 1 uur onderweg. Lekker gerust in de taxi en hotel. Vanavond eten we weer in t hotel mi goreng en kipsate Morgen ochtend komt onze gids en gaan we tempels bezoeken een theeplantage en naar de Bromo vulkaan.