vrijdag 28 juli 2017

28 juli 2017 - Batu, Indonesië

Kort en onrustig geslapen. Kon moeilijk in slaap vallen en om 0430 begon de minaretten alweer luidkeels te zingen. 0530 taxi genomen richting stasiun Gubeng. Koffie gedronken en om 0620 kwam onze trein richting Malang. In 2 1/2 uur denderen we terug richting bergachtig gebied en al gauw uitzicht op enkele vulkanen. Op het land alweer kleine rijstvelden. Op weg naar Malang om precies te zijn Batu. Alleen t adres van t guesthouse weten we niet omdat de website ervan niet werkt. In malang weet de taxichauffeur het ook niet ivm many many guesthouses. Gelukkig dat onderweg we eindelijk een sms je krijgen van onze reisorganisatie Indonesia travel. Villa hollanda oftewel homestaybatu. Het dorp blijkt ook erg druk met winkeltjes aan de weg. Maar onze villa ligt op de rand van t dorp en blijkt inderdaad een gigantische villa te zijn op een heuveltje met uitzicht op het dal , de akkervelden en de kanpong. Een oase van natuur met uitzicht op de bergen. We worden hartelijk ontvangen ookal zijn we vroeg. En russten wat uit op bed tot 1300. Daarna gewandeld door de kleine akkervelden en de kampong naar de autoweg. Aangezien ik nog steeds last heb sinds enkele dagen van mn buik/darmen leef ik op thee en biscuitjes vandaag en neemt Corno een Soto daging. ( lijkt op soto ayam maar dan met runderbouillon. ). Weer terug gelopen naar de vila in de zon maar met frisse bergwind. Kindëren spelen , motors crossen en moeders doen de was of hun haren bij de vele kapsters Weer rusten op bed , om daarna rond 1800 te starten met de kookworkshop (ipv morgen omdat morgen de ook aanwezige Ned groep van 6 gaat koken. Wat willen we maken ? Hoe maak je nu simpelwel de lekkere nasi goreng met sate stokjes erbij.