zaterdag 5 aug 2017

6 augustus 2017 - Sanur, Indonesië

sochtends vroeg wakker 0700 lekker geslapen. Rustig ontbeten bj t hotel Om 1000 kwam onze taxidriver voor de rit naar Sanur. Ongeveer 1 uur rijden . Zoals altijd ze de wegen hier drukbebouwd met shops en werkplaatsen, in dit geval veel stenenen tuinbeelden , houtsnijwerken en een enkele tuincentrum met planten.We naderen Den Pasar een vlakkere stad aan de kust . Sanur is een voorwjk gelegen aan de beach. Hier alleen maar hotels en restaurants en barrerjes En heel veel blanke toeristen . Nederlanders, australiers, fransen , spanjaarden etc. We komen 1100 aan in t hotel en kunnen pas 1400 inchecken .We verkennen de buurt en lopen naar t strand waar t heerlijk zonnig is en een frisse wind staat. We kopen beide een sarong en huren een ligbed. Het water is heerlijk lauw dus dan maar in mn zwarte onderbroek de zee in. Lekker bijkomen in de zon. Er lopen wat dames rond voor massages , dus ik ook een strandmassage besteld. Lekker ontspannen voot 100.000 roepoas oftwel 7 euro. Smiddag is het bewolkt en gaat t harder waaien. Dus terug naar t hotel om uit te rusten op bed. Corno viel in een diepe slaap ( was dus vermoeider dan we dachten en had nu ook paar dagen diaree). . Mijn buikkrampen en diaree zijn na 1 week bijna over .Gelukkig geen medicatie hieven te gebruiken. Om 1700 gaan we weer naar buiten om de buurt te verkennen. Veel retaurants , barretjes , massagesalons en souveniersshops. Hier geen enkele warung karretje op straat te zien. We drinken cocktails bij een bar en blijven er ook eten. Corno nasi goreng en ik een soep lontong sayor. Yammie yammie. Moe en voldaan naar hotel on te slapen.