vrijdag3 aug 2017

4 augustus 2017 - Ubud, Indonesië

lekker uitgedlapen sochtends 800 opgestaan, wassen en ontbijten. Het hotel staat op een berghelling, er is een zwembad en de tuin loopt schuin omlaag de jungle in. Ontbeten en daarna met de shuttlebus naar het centrum van Ubud. Dat is een druk toeristiscg gebeuren met souveniers winkels en restaurantjes. Oorspronkelijk is een groot tempelconplex geweest, vele standbeelden en tempeltjes.
Allereerst bezoeken we het museum voor moderne balinese kunst Veel schilderijtjes en houtsnijwerk. Op zoek naar een gallerie vluchten we een steegje in en komen in de rijstvelden . Een oase van ruimte en natuur.. We zien veel eenden en een enkele boer aan t werk. Er zijn ook enkele barretjes en restaurantjes in de sawas en we lunchen daar met een curry ayam op zn balinees.. Daarna lopen we terug naar de hoofdstraat van toeristen en kopen wat souveniertjes.
Daarna lopen we door een zijstraat naar t monkey forest een park met tempels en grote bomen met lianen waar veel aapjes loslopen. Erg leuk om te bezoeken . Touristen worden besprongen en flesjes water spulletjes afgepakt. Een meisje werd hardhandig aan haar haren getrokken. Gelukkig was er ook veel beveiligers.
Daarna koffie en taartje gegeten en nog wat souveniers bekeken.We wilden met de taxi naar huis. Er was een dikke file op straat en gingen dus met een motortaxi. Om 1800 bij t hoteat, even uitgerust en om 2000 nog wat gegeten Wat een fijne dag weer.