woensdag 2 aug 2017

3 augustus 2017 - Ubud, Indonesië

sochtends vroeg wakker 0800 , ontbijt in luxe hotel, hellaas is dit land geen broodland, dus alleen slap casino wit brood. met jam of gebakken ei We reizen vandaag van kalibaru naar banyuwangi , met de auto over een matig drukke weg met 20- 80 km per uur gemiddeld, dus doen 2 1/2 uur over deze 100 km. Uitzicht overal hetzelfde , langs de weg altijd bewoond met earungs, tenten, en werkshops. Overal motoren op de weg en vele kieine trucks met lading , zoals suker canes of witte valen met rijst. . We komen aan bij de veerboot terminal en kunnen al snel t schip op rijden ( vanaf de zijkant) . De veerboten hebben er last van de sterke zeestroming en oosten zijwind , dat we met grote slingerbeweging de rechtstreekse oversteek maken. Balieiland ligt denk ik 5 of 10 km ver. Eenmaal aangemeerd , gaan we opnieuw can e zijkant er af ( van een schommelende boot). Eerste wat op Bali ppvalt is dat ik overal loslopende honden zie. Dat zal je niet meemaken op Java, daar had je alleen zwerfkatten. Op de zuidelijke weg van westbali kom je eerst door een bos, waar de aapjes gewoon over straat lopen of in troepen langs de weg zitten.
We stoppen bij een eenvoudige warung, met traditionele palbkaden hutjes op oalen en bestellen daar berse vis ikan goreng op de gril vers gebakken.
Vervolgens rijden we over de zuidelijke kustweg , waatbje overal rijstvelden ziet, met op ee achtergrond het strand met de golven van de zee. Dan rijden we boven Den passar langs naar t bosrijke heuvelgebied, waar ubud ligt. Het hotel Bunga Permai vinden we in t donkjer en we nemen afscheid van onze gids Beth en driver Marnet. ( we gaven ze een dikke fooi voor het veilig vervoeren gedurende 4 dagen ).. En daarna reden ze direct terug naar malang voor e volgende tour ! ) In het hotel wrden we vriendelijk gegroet door de indonesische eigenaar Ketut, die gewoon Ned spreekt. Lekker gedouched in de luxe cottages en daarna gegeten in t restaurant. Een paradijselijk tuin lijkt net een oerwoud, we hoorden krekels, kikkers en vogels.
Vervolgens in het luxe hemelbed gekropen en lekker gaan slapen