zaterdag 15 juli 2017

15 juli 2017 - Bandung, Indonesië

2e dag in Bandung. Hotel Satujaki, Vanochtend om 0800 wakker, goed geslapen. Lekker ontbeten Ik at Europees ontbijt met toost en jam. Corno waagde zich aan het indonesisch buffet ( hele indonesische gezinnen gaan hier los op deze warme buffet sochtends ) . Daarna weer de stad in met als doel de dierentuin. ( kebun Binatang Bandung ) . Gelegen in een groen dal in het centrum tussen 2 wegen. De dierentuin bevatte verblijven voor vogels, reprielen, tijgers , apen , 1 olifant en enkele kamelen. De helft van de dieren zaten alleen opgesloten, wat ik zielig vond omdat het sociale dieren zijn, zoals de oerang oetang en de olifant. Andere dieren zoals de krokodillen en de beren hadden t beter.
Toch een fijne belevenis. Lekker verkoelend onder de vele groene bomen , en Bandung heeft uberhaupt een verfrissende bergwind. Voor de lunch hadden we soro ayam soep en Corno gado gado met pindasaus.
Daarna hebben we de stadswandeling voortgezet richting de wijk van de technische universiteit Bandung met schitterende pagode gebouwen als entree. Daarna smiddags tussen de grote koloniale overheidsgebouwen gelopen en de bijbehorende ambtenaren woningen ( luxe bungalows). Nu worden deze woningen gebruikt als winkeltjes, restaurants en luxe woonhuizen.Even langs de wijk verderop gelopen naar t woonhuis van Oma Fok om een steentje voor ma mee te nemen. Daarna met de taxi terug naar ons hotel. Eerst even gerust en gedouched waarna nog in t hotelrestaurant wat gedronken en snacks gegeten ( pisang goreng, martebak telor mini) en jus van suikermeloen 2100 naar boven en 2230 slapen. Wat een heerlijk ontspannen dag vandaag. Ondanks de drukte heeft Bandung een gezellige uitstraling.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade