zaterdag 22 juli 2017

22 juli 2017 - Bakal, Indonesië

sochtends 0700 wakker. Niet zo lekker geslapen, te licht en veel lopen draaien. (geen idee waardoor ). Ontbeten bij hotel en daarna koffer in gaan pakken 1000 kwam onze driver men Warsono, een sympatieke moslim indo. Met de auto reden we de drukke stad uit, zelfde weg weer langs de Borobudur de bergen in. Nu werden het het wel steilere slingerwegen door kleinere dorpjes. Deed me erg denken aan de weggetjes in noord frankrijk. ( geen heuvels maar meer steilere bergpassen).Veel landbouw nu te zien. Op vlakkere delen wat rijstvelden in kleinere terassen. Verder op de schuine helllngen ook landbouw als boontjes, kolen en aardappels. Alles nerjes in kleine rijtjes en met stokjes opgezet. Ook hier meer plastic zeil als bodembedekking .
Onderweg gegeten bj reataurant met prachtig uitzicht op de sawa's. ( intussen kon onze driver bidden bij de moskee en daarna gezamelijk gegeten).
Verder bij Wonosobo begon t meer te regenen en laaghangende bewolking. Veel bedrijvigheid op de weg, gewone mensen op de motor, en werkvolk in kleine vrachtwagentjes. Overal worden huizen afgebouwd. Economie gaar goed hier. De bergen zijn een verademing regenover de drukte en onrust van een grote stad. Uiteindelijk 1500 aangekomen op diengplataeu , dwz een groot plat stuk akkerbouwland in de bergen met een ( zeer primitieve ) toeristenstraat eromheen. Gevoel alsof je in katmandu nepal bent maar wel meer golfplaten etc. Gelukkig guesthiuse eenvoudig modern huisje van beton. De driver kan slapen bj de receptie. Gelukkig goed internet wigi hier. Gelijk gaan uitrusten van de vermoeiende reis ( diepe slaap genoten ).
Om 1800 maar t dorp ingelopen waar vnl alleen indonesische oieristen komen. Nasi goreng gegeten bij eenvoudige eettent. Inkopen gedaan bj de modernere supermarkt ( indomaret) . Morgen gaan we dagtocht doen met onze driver en een lokale gids naar de tempels en zwavelbaden. Welterusten.Selamat tidur.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade