dinsdag 25 juli 2017

25 juli 2017 - Semarang, Indonesië

gisterenavond gegeten vlakbij hotel in Toko Oen een oud restaurant in koloniale chinese sfeer. Bitterballen gegeten en bami goreng en Corno een varkenskarbonade ( bij de chinese kan dat wel weer ). Lekker geslapen en sochtends vroeg wakker 0630. Ontbeten bij hotel en daarna geprobeerd via internet een nieuw treinkaartje te kopen voor morgen naar Surabaja. ( vlgs onze indonesia travel de nachtrein van 2100 tot 0330 Daar hebben we niet zon zin in.Via internet lukt niet dus maar naar t stasiun Tampah gegaan bij t oude centrum. Nieuwe kaartjes gekocht voor de sneltrein van 1500. (argo bromo angrek ). zon is al heet 30 graden. Daarna stadswandeling gemaakt door t oude vervallen koloniale binnenstad. Sommige wijken verlaten , sommige grote gebouwen wel gerenoveerd. Een kerk met een stadspleintje, waar we wat thee en snacks genuttigd hebben. Er naast een straatje met antiek standjes.
Semarang centrum heeft een gezellige uitstraling , maar is compleet vervallen en zou gerenoveerd kunnen worden. T heeft eennuistraling tussen havanna cuba en chinatown. Veel zou mogelijk zijn om t pp t pimpen. ( net als in Bandung , de rijke stad).
smiddags de chinese wijk bezocht Een soort vervallen jordaan met veel steegjes Erg armoedig maar wel levendig en opvallend veel oude mensen. Daarna langs moderne chinese rode tempels en vervolgens een chinese winkelstraat met alleen maar juwelen zaken, daarna stoffenwinkels en dan weer bij hotel uitgekomen. Vanavond willen we rond 2000 weer in t oude centrum zijn, bij t theater MGM genoemd naar Mata hari, die er opgetreden zou hebben. Schitterende balroomzaal, volledig vervallen, maar origineel en er wordt dagelijks muziek en dansoptredens gedaan. Ben benieuwd.