maandag 24 juli 2017

24 juli 2017 - Semarang, Indonesië

sochtends vroeg wakker door jengelende moskee 0500, muziek bij de buren 0600 en 0700 de dorpsmededelingen. Zon is wel lekker heet sochtends. Snel koffie gedronken, ontbeten met koekjes en de koffers ingepakt. 0900 vertrokken met bestemming Semarang. Eerst via prachtige uitizicht op de vulkaanberg terug naar Wanosobo. Daarna reis naar Semarang over de bergpas via allelei weggetjes via vele bergdorpjes langs deze weg. Nu veel tabacco teelt en thee plantages, naast ook rijstvelden in lage gelegen gebieden. Druk verkeer omdat de kleine vrachtwagens niet de steile hellingen snel kunnen nemen. Gelukkig hebben we een goede driver, die rustig rijd en veilig want veel inhaalmanouvees nodig rond langzaam vrachtverkeer. Gestopt bij een sjieke koffietent banaran en geljk daar gelunched met sotosoep en nasi ayam kampong ( oftewel gefrituurde kippebout ). Daarna verder via naar de grote luxe snelweg ( tol ) naar semarang. Eenmaal in de stad is het makkwlijk en vonden we ons luxe nieuwe hotel Quirine. We nemen afscheid van onze vriendelijke driver. Men. Warsono ( goede fooi extra gegeven).en checken in het luxe hotel. Lekker opfrissen , douchen en middagdutje doen. 1900 nu en dadelijk bog even de stad in voor avondeten en morgen dan stadswandeling door t iyde centrum. Ondanks vele zoekpogingen op internet geen huisadres gevonden van de geboortestad van opa jan willem schotel.