zondag 23 juli 2017

24 juli 2017 - Bakal, Indonesië

vervolg
Na de lunch hebben we een 2e tour gedaan. Eerst bezochten we per auto een in de buurt gelegen warm water zwavelbron met turbine die door een fabriek wordt geexploteerd voor warmte omzetting Vanaf de bron loopt een pijpleiding om de gehele vallei naar een electriciteits fabriek elders. Echter enkele jaren geleden was er een explosie en kwam gaswolk van zwavel vrij. Enkele doden en pp een stuk berghelling zijn de bomen afgestorven. Death jungle noemen de bewoners het.Vervolgens met de auto verder gereden naar een geiser in de bergen. Bijzonder hoe deze kleine geiser de hele dag, blijft pruttelen als een theepot op t vuur. ( geluid als een stoomlocomotief). Als laatste hebben we nog een warm water bad bezocht. Dwz een zwembad van beton waar de hete water leidingen naartoe geluid zijn ( nu alleen voor mannen, moet nog 1 voor vrouwen gemaakt worden). Al met al een hele bijzondere dag met natuurverschijnselen. Om nooit meer te vergeten. Savonds nog een hapje gegeten nasi goreng ayam en corno mie goreng en pinda soep tongsen.2100 gaan slapen.