woensdag 19 juli 2017 vervolg Borobudur

19 juli 2017 - Jogjakarta, Indonesië

Na de Borobudur hebben we in de buurt nog 2 kleine tempels bezocht. Beiden hadden een grote wensboom (waringing) op t pleintje ervoor behangen met lianen.De middelgrote tempelhof had van binnen nog 3 grote boedhabeelden met verschillende standen van de handen. Je kon er wierook branden en t had wel iets spiritueels. Op het ( heilige ? ) gras liepen nu kippetjes. Erbuiten natuurlijk ook toeristshops met goedkope prullaria . Vervolgens zijn we met de auto naar een duurder restaurant gereden en hebben uitgebreid gerijstafelt ( gisteren alleen snacks gegeten ) . Voor mij rawon daging ( soort runderbouilon met teveel ketjap en rijst en ei). en ook nog extra mie goring jawa . ( corno at nasi ayam kampong met gefrituurde kippebouten). Daarna de dure juwelier en toeristshop bekeken maar gelukig niets gekocht ( de driver kreeg wrs provisie voor ons hierheen te brengen ( en ieder geval gratis eten in de personeelskamer ). Driver had zelf nog verzoek om morgen programma te vervolgen ipv pas overmorgen zodat hij zelf vrijdag vrij kon nemen om naar de moskee te gaan. Natuurlijk akkoord , het weekend gaat ie ook nog met ons op stap naar Dieng plateau. Al met al smiddags voldaan naar huis / hotel. Wel heel moe en loom op bed gaan liggen. 1900 weer naar buiten om wat te drinken. In t verlengde van onze straat is een supertoeristische straat met barretjes, cafes en betere restaurantjes voor t internationale publiek. Daar lekker ijsje gegeten en gezeten voor iced
lemontea ( en Corno een groot Bintang bier.) 2200 thuis heerlijke dag gehad